თემატური ერთეული

 

იუნიტის თემა:  Every day                                                                                                                                    საათების სავარაუდო რაოდენობა 9-10

ძირითადი რესურსი: New Building Blocks 4.Units 5-6

დამატებითი რესურსი:    

·         https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-practice/adverbs-frequency

·         https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/word-games/food-2

·         https://learnenglishkids.britishcouncil.org/read-write/reading-practice/level-2-reading/health-quiz

·         https://wordwall.net/resource/56235280

·         https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-chants/i-dont-eggs

·         https://wordwall.net/resource/56240200

·         https://wordwall.net/resource/56235898

·         https://www.youtube.com/watch?v=8IbheB2-ixM

·         https://www.youtube.com/watch?v=PX_DAFXQxpc

·         https://learnenglishkids.britishcouncil.org/listen-watch/songs/snack-time

        

 

კლასი: IV      

სკოლა: სსიპ ქალაქ ზესტაფონის N4 საჯარო სკოლა

მასწავლებელი: ეკატერინე ნებიერიძე

 

დავალება

ცნებები და ქვეცნებები

საკითხი

საკვანძო შეკითხვები

  1.პოსტერის პრეზენტაცია

 ტექსტი-დისკურსული ჟანრები-პოსტერის პრეზენტაცია

სამეტყველო ქმედებები - ცალკეული ფუნქციური გამონათქვამები/გამონათქვამთა ბმული თანმიმდევრობა ინტერაქციისთვის:

 

ენობრივი საშუალებები

 

ლექსიკა, გრამატიკა

პოსტერის პრეზენტაცია თანატოლებისთვის ყოველდღიური კვების მენიუს გასაცნობად

 

  • როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით  ავითვისო საჭირო ენობრივი მასალა?

·         როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით მოვამზადო და წარვადგინო პრეზენტაცია თემაზე „ჩემი ყოველდღიური მენიუ“_”My daily menu”

·         როგორ შევძლო  მიზნობრივად და მართებულად მეტყველება?

·         როგორ წარმოვაჩინო პრეზენტაციით რამდენად ჯანსაღად ვიკვებები?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სამიზნე ცნებები  და შესაბამისი მკვიდრი წარმოდგენები

 

 

 

 

საკითხი:
პოსტერის პრეზენტაცია თანატოლებისთვის ყოველდღიური კვების მენიუს გასაცნობად

ქვეცნებები/ქვესაკითხები:

დისკურსული ჟანრი : პრეზენტაცია;

 

·         ადრესატი:  თანაკლასელები.

 

ლექსიკა:

·         დღის მონაკვეთები

·         საკვები და საკვების მირთმევასთან დაკავშირებული ლექსიკა.

გრამატიკა:

·         Present simple 

·         Prepositions of time

·         Adverbs of frequency

ცალკეული ფუნქციური გამონათქვამები/გამონათქვამთა ბმული თანამიმდევრობა  ინტერაქციისთვის:

 

·         Speaking about the food I like/don’t like (personal choice)

·         Speaking about the food I have every day

·          Speaking about healthy/unhealthy food

 

სიტყვის, წინადადების  წაკითხვა

(დეკოდირება)

·  ნასწავლი ლექსიკური თემატიკის სიტყვებში გამოყენებული

ბგერა, ასო, ბგერათშენაერთი, ასოთშენაერთი,

·         ორთოეპია -მართლმეტყველება

 

არავერბალური კომუნიკაციის ხერხები:

ინტონაცია, მახვილი, მიმიკა-ჟესტიკულაცია;

 

სტრატეგიები :

ლექსიკის და გრამატიკის ასათვისებლად; მოსმენის/კითხვის სტრატეგიები; ზეპირი მეტყველების, პრეზენტირების, მეტაკოგნიტური

სტრატეგიები.

 

 

საკვანძო შეკითხვები

  • როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით  ავითვისო საჭირო ენობრივი მასალა?

·         როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით მოვამზადო და წარვადგინო პრეზენტაცია თემაზე  „ჩემი ყოველდღიური მენიუ“_ “My daily menu”

·         როგორ შევძლო  მიზნობრივად და მართებულად მეტყველება?

·         როგორ წარმოვაჩინო პრეზენტაციით რამდენად ჯანსაღად ვიკვებები?

 

 

კომპლექსური დავალებები და შეფასების კრიტერიუმები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ტექსტი

(შედეგები: (I). 1, 2, 3,  5, 6, 7)

1.  ტექსტის  მეშვეობით ავტორი გვაწვდის ინფორმაციას ან გვიზიარებს თავის სათქმელს, რომელიც ჩვენს ცხოვრებას უკავშირდება;

2. ტექსტი შეიძლება გადმოიცეს ზეპირად ან წერილობით;

3. ტექსტში მოცემული სიტყვიერი და არასიტყვიერი მინიშნებების საფუძველზე შესაძლებელია დასკვნების გამოტანა;

4. ტექსტი შეიძლება იყოს  სხვადასხვა ჟანრის (მაგ. დიალოგი, ლექსი, ღია ბარათი, კატალოგი);

5.  სხვადასხვა ჟანრის ტექსტებს აქვთ თავისებური აგებულება.

6. ტექსტების სწორად წასაკითხად (დეკოდირება) და დასაწერად (კოდირება) მნიშვნელოვანია წარმოთქმულ და დაწერილ სიტყვებს შორის არსებული შესაბამისობების ცოდნა - სიტყვის ზოგ ბგერას ერთი

ასო შეესაბამება, ზოგ ბგერას -ასოთშენაერთები; ზოგი ასო ან ასოთშენაერთი კი წაკითხვისას საერთოდ არ გამოითქმის.

 

სამეტყველო ქმედება

(შედეგი :  (I) 3, 4, 5, 6)

1. სამეტყველო ქმედებას შეიძლება ჰქონდეს სხვადასხვა მიზანი (მაგ., საკუთარი თავის წარდგენა, რჩევის მიცემა, აღწერა-დახასიათება, თავს გადამხდარი ამბის მოყოლა); 

2. წარმატებული კომუნიკაციისთვის საჭიროა მიზნის შესაბამისი გამონათქვამებისა და გრამატიკული ფორმების  გამოყენება.

ენობრივი საშუალებები (შედეგები:  (I) 1, 2, 3, 4,   5, 6)

უცხოურ ენაზე სათქმელის გადმოსაცემად, ტექსტის გასაგებად მნიშვნელოვანია  სიტყვებისა და გრამატიკული ფორმების ცოდნა;

კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები, შეკითხვები)

ეტაპიმოსწავლეებისთვის კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა                                                                                                     

აქტივობა:  იმსჯელე შემდეგ საკითხებზე:

·         რა არის პოსტერი?

·         რა არის მენიუ?

·         როგორ მოვამზადო პრეზენტაცია?

·         ახსენით თქვენი სიტყვებით, რას მოითხოვს თქვენგან დავალება?

·         გაქვს თუ არა  პრეზენტაციაზე მუშაობის გამოცდილება?

·         რა მახასიათებლები აქვს პრეზენტაციას?

·         რა ცოდნა გამოგადგებათ?

·         რისი შესწავლა დაგვჭირდება?

·         რა გაგიადვილდებათ? რა გაგიძნელდებათ? რაში დაგჭირდებათ  დახმარება?

 

 

 

ეტაპი II. კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა

 

ნაბიჯი 1. როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით  აითვისე საჭირო ენობრივი მასალა?

 

 

საჭირო ენობრივი მასალა:

ლექსიკა: breakfast, dinner supper, lunch, morning, afternoon, evening, steak, potato, egg, meat, bacon, pancake, salad, juice, sausage, yoghurt, cheese, milk, bread, butter, soup, fruit, vegetables, chicken, broccoli, tomato, cucumber, crisps, cocoa, jam, cornflakes, fish, chocolate

 

გრამატიკა:

·         Present simple (like/don’t like, have/don’t l have, eat/don’t eat...)

·         Prepositions: in(the morning), at (night), for(supper)

·         Adverbs of frequency. Answering the question “How often?” _always, usually, sometimes, often, seldom, never, twice a day, three times a week…

 

საჭირო სამეტყველო ფუნქციების გამომხატველი კონსტრუქციები:

·         I like/I don’t like

·         I usually eat/ I don’t eat

·         I sometimes have/ I never have

 

ძირითადი რესურსი_ სახელმძღვანელო-New Building Blocks 4 (Student’s book, Workbook), დამხმარე რესურსების ბმულები.

ნაბიჯი1.

რესურსი1 :  New Building Blocks 4,  Student’s Book გვ. 8/60 სავ.1-3 (My favourite part of the day_ ჩემი საყვარელი დღის მონაკვეთი.  Listening

ნაბიჯი 2.

რესურსი1:   New Building Blocks 4, Student’s book გვ.9/61  სავ. 4 (Make sentences.)

რესურსი 2 (დამხმარე): British_Council _LearnEnglish kids. What food does this boy like? Listen to the grammar chant and find out! Can you hear like and don't like in the chant? რა საკვები მოსწონს/არ მოსწონს ბიჭს? ნახე ანიმაცია, მოუსმინე და გაიგე. შეასრულე სავარჯიშო.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-chants/i-dont-eggs

ნაბიჯი 3.

რესურსი1: New Building Blocks 4. Student’s book, გვ.15/67 სავ.4-6. What and how often do you do after school? Make sentences. Ask questions and find answers. (რას და რა სიხშრით აკეთებ სკოლის შემდეგ? შეადგინე წინადადებები.

რესურსი 2(დამხმარე):  British_Council_ LearnEnglish kids.

 ივარჯიშე სიხშირის ზმნიზედების გამოყენებაზე. ისწავლე თამაშით.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/grammar-practice/adverbs-frequency

 

ნაბიჯი 4:  

რესურსი1: New Building Blocks 4. Student’s book გვ.22/74  სავ. 1-3. (Listen, point, repeat. Match)

რესურსი2:   გვ. 20/72 სავ.1-3

 

ნაბიჯი5

რესურსი1: New Building Blocks 4 Student’s book გვ.23/75 

აქტივობა 4-6( Healthy breakfast, typical English breakfast_Listening, Making sentences).

რესურსი 2(დამხმარე): British_Council _LearnEnglish kids.

Listen to a song. Play the game – Healthy food/Unhealthy food

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/listen-watch/songs/snack-time

რესურსი3: https://wordwall.net/resource/56235898

ითამაშე, განიმტკიცე და შეამოწმე შენი ცოდნა

 

ნაბიჯი 6:

რესურსი1: New Building Blocks 4. Workbook გვ.73 ex. 4-7

რესურსი2https://wordwall.net/resource/56235280

 შეავსე კროსვორდი და განიმტკიცე ლექსიკური ცოდნა.

რესურსი3(დამხმარე): British_Council _LearnEnglish kids.

ივარჯიშე და გაიმდიდრე ლექსიკა საკვებთან დაკავშირებით

 Play some word games to learn and practise more food vocabulary

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-vocabulary/word-games/food-2

 

ნაბიჯი 7

რესურსი1 : New Building Blocks 4 Student’s book გვ.24/78  აქტივობა 7-8. (Using of _usually, sometimes, never)

რესურსი2(დამხმარე):  British_Council_Health Quiz.

შეასრულე ქვიზი და აღმოაჩინე, რმადენად მისდევ  ჯანსაღი ცხოვრების წესს.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/read-write/reading-practice/level-2-reading/health-quiz  

რესურსი3: https://wordwall.net/resource/56240200

დააჯგუფე ჯანსაღი და არაჯანსაღი საკვები

ნაბიჯი 8:

რესურსი1: New Building Blocks 4. Workbook გვ.74 სავ. 9-11

რესურსი2 (დამხმარე) : https://www.youtube.com/watch?v=8IbheB2-ixM

Presentation Skills 1_ ნახე ვიდეო მოსწავლეების მონაწილეობით და განივითარე პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები

 

რესურსი 3(დამხმარე): https://www.youtube.com/watch?v=PX_DAFXQxpc

Presentation Skills 2_ნახე ვიდეო მოსწავლეების მონაწილეობით და განივითარე პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები

 

 

ნაბიჯი 9:

ჩეკლისტის შევსება.

საბოლოო პროდუქის წარდგენა.

 

 

სამიზნე ცოდნის (დეკლარატიული, პირობისეული, პროცედურული) კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები

 

 ქვეცნება:

სტრატეგიები:

ლექსიკის ათვისების, გრამატიკის,

მოსმენილი ტექსტის გაგების.

·         რომელი ხერხი დაგეხმარა ყველაზე უკეთ სიტყვების დამახსოვრებაში (ხშირად გამეორება, ნასწავლი სიტყვების ხშირი დაწერა, მათზე წინადადებების შედგენა და ა.შ.)?

·         ახალ შესწავლილ სიტყვებში რომელია ხმოვანი ასო?

·          როგორი მარცვალია ღია/დახურული?

·         როგორ უნდა წაიკითხო?

·         როგორ იწარმოება არმყო მარტივი დრო(Present Simple)? როგორ მოქმედებას გამოხატავს?  რა დროს ვიყენებთ? რა თავისებურება ახასიათებს ზმნას მხოლობითი რიცხვის მესამე პირში? როგორ უნდა ვაწარმოოთ კითხვითი და უარყოფითი ფორმები?

·         რომელ სიხშირის ზმნიზედებს ვიყენებთ აღნიშნულ დროსთან?

·         რამდენად შეგიძლია ისაუბრო შენს საყვარელ საკვებზე? ყოველდღიურ კვებაზე? რა სიხშირით მიირთმევ ამა თუ იმ საკვებს?

·         რამდენად სწორად იყენებ შესაბამის ლექსიკურ და გრამატიკულ ერთეულებს?

·         შეგიძლია დასკვნის სახით წარმოადგინო რამდენად ჯანსაღად იკვებები?

·         რა საკითხთან მიმართებაში გჭირდება დამატებით ვარჯიში?

·         როგორ უნდა მოიქცე, რომ  შეძლო პრეზენტაციის ეფექტურად წარდგენა კლასის წინაშე?

 

 

 

ნაბიჯი 2. როგორ და რამდენად ეფექტიანად მოემზადეთ  ზეპირი პრეზენტაციისათვის? რამდენად შეესაბამება თქვენ  მიერ გამოყენებული ენობრივი საშუალებები და არავერბალური ხერხები მოცემული საკომუნიკაციო სიტუაციის მოთხოვნებს? რომელი სტრატეგიები   შეგიწყობს  წინსვლაში ხელს?

 

 

ზეპირი საკომუნიკაციო სიტუაციისა და პრეზენტაციის მახასიათებლების გაცნობა

·         ცოდნის მობილიზება, ჩანიშვნების გაკეთება;

·         პოსტერის მომზადება;

·         შეფასების კრიტერიუმებზე დაყრდნობით მომზადებული პრეზენტაციის გაუმჯობესება;

·         რეპეტიციების გავლა;

·         „ჩეკლისტის“ შევსება თვითშეფასებისთვის

·         პრეზენტაციის წარდგენა;

·         წარდგენის შემდეგ განვლილი სამუშაო ეტაპების განხილვა და გაუმჯობესების გზების დადგენა

 

 

დავალების  შესრულების პროცესში საჭიროების შემთხვევაში დასასმელი მეტაკოგნიტური ხასიათის კითხვები

  • აღწერე, რა ნაბიჯები გადადგი, რა თანამიმდევრობით;
  • რა გაგიძნელდა, რა გაგიადვილდა? რატომ?
  • რა ძლიერი და სუსტი მხარეები გაქვს პირობის მოთხოვნებთან მიმართებით?
  • რამდენად შეძელი საჭირო გრამატიკის, ლექსიკის  გამოყენება  - პრეზენტაციის წარდგენისას? რატომ?
  • რამდენად შეძელი საჭირო ფუნქციური ენობრივი კონსტრუქციების გამოყენება? რატომ?
  • რა ხერხები გამოიყენე  უცხოურ ენისათვის დამახასიათებელი ინტონაციის, გამოთქმის  გასაუმჯობესებლად?
  • მსგავსი ფორმის, ან შინაარსის დავალება სხვა დროს თუ შეგისრულებია? მსგავსი  სტრატეგიები გამოგიყენებია?

·         როგორ/რა სტრატეგიების გამოყენებით   მიაღწევ უკეთეს შედეგს?

  • რას გააკეთებდი განსხვავებულად,  ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე მუშაობას?

 

კომპლექსური დავალება:

პრეზენტაცია თემაზე „ჩემი ყოველდღიური მენიუ“_”My daily menu”

მოამზადე პრეზენტაცია შენი ყოველდღიური მენიუს შესხებ. თვალსაჩინოებისთვის შექმენი პროდუქტი(პოსტერი, მენიუ), გააფორმე და წარდგენის დროს ისაუბრე შენს საყვარელ საკვებზე/კერძზე, აღწერე დღის რომელ მონაკვეთში რას მიირთმევ (საუზმედ, სადილად, ვახშმად) დააჯგუფე ჯანსაღი და არაჯანსაღი საკვები, შეაფასე, რამდენად ჯანსაღად იკვებები. ამისთვის გამოიყენე თემასთან დაკავშირებული ლექსიკური მასალა. (breakfast, dinner, supper, healthy, unhealthy,  bread, butter, cocoa, chicken, spaghetti, ham, cheese, egg, pancake,salad, fruit, vegetables, juice, crisps, potato …)და გრამატიკული მასალა

·         positive/ negative forms of the Present simple_ like/don’t like, have/don’t have…).

·         Prepositions_ in the morning, in the afternoon…

·         Adverbs of frequency_ sometimes, usually, often, never…

პრეზენტაციაში თვალსაჩინოდ წარმოაჩინე

·         ნამუშევარი, რომელიც შექმენი(პოსტერი, მენიუ)  

·         დღის რომელ მონაკვეთში რას მიირთმევ

·         რომელია შენი საყვარელი საკვები.

·         რამდენად ხშირად მიირთმევ ამა თუ იმ საკვებს

·         შენი აზრი, რამდენად ჯანსაღად იკვებები.(ჟანრი, სამეტყველო ქმედება, ენობრივი საშუალებები);

·         სათანადო ენობრივი საშუალებების (ლექსიკის, გრამატიკის, გამონათქვამების)

·         ზეპირმეტყველებისა და პრეზენტირების უნარების ცოდნა

·         სათანადო  ინტონაციის, მიმიკისა და ჟესტიკულაციის გამოყენება

·         ინგლისური ენისთვი დამახასიათებელი მახვილებისა და ინტონაციის დაცვა.(ჟანრი, ენობრივი საშუალებები);

 

პოსტერის პრეზენტაციისას:

·         წარმოაჩინე, სად ხარ და რა დროა (მაგ.: It’s two o’clock, Saturday) (ჟანრი);

·         სათანადო ენობრივი საშუალებების (ლექსიკის, გრამატიკის, გამონათქვამების) გამოყენებით ისაუბრე, რას აკეთებ ლონდონის ზოოპარკში ყოფნის დროს/ თბილისის ზოოპარკში ყოფნის დროს და გამოხატე შენი დამოკიდებულება  აღნიშნული ზოოპარკების მიმართ;( I like/ I do not like/I dislike)გაავლე პარალელი ამ ორი ქალაქის ზოოპარკებს შორის; (ჟანრი, სამეტყველო ქმედება, ენობრივი საშუალებები);

·         გამოიყენე პრეზენტაციისთვისთვის შესაფერისი სამეტყველო ეტიკეტი. სიტყვები წარმოთქვი შესაბამისი მახვილისა და ინტონაციის დაცვით.(ჟანრი, ენობრივი საშუალებები);

 

პოსტერის წარდგენის შემდეგ ისაუბრე:

  • რატომ ფიქრობ, რომ შენი შენი ნამუშევარი პრეზენტაციაა(ტექსტი);
  • რამდენად მოახერხე ნათლად და გასაგებად გაგეკეთებინა პოსტერის პრეზენტაცია  შენი ყოველდღიური მენიუს შესახებ. რამდენად მოახერხე წარმოგეჩინა დღის რომელ მონაკვეთში რას მიირთმევ, რომელია შენი საყვარელი საკვები, რამდენად ჯანსაღად იკვებები(ტექსტი,სამეტყველო ქმედება,)
  • როგორ გამოითქმის და როგორ იწერება შენ მიერ დაწერილი სიტყვები, როგორ შეესაბამება  შენ მიერ წარმოთქმული სიტყვები დაწერილს, რა მსგავება-განსხავებას ამჩნევ, მაგალითად, რამდენი ბგერაა წარმოთქმულ სიტყვაში, რამდენი ასოა დაწერილში; რომელი ასო/ასოები არ გამოითქმის, რომელ ასოეთშენაერთებს ამოიცნობ, როგორ გამოითქმის  (ტექსტი, ენობრივი საშუალებები);

რით და როგორ გააუმჯობესებ პრეზენტაციას თავიდან რომ იწყებდე მასზე მუშაობას (ტექსტი).

 

 

 

Comments

  1. თემატური ერთეული სრულყოფილადაა წარმოდგენილი, ეტაპები და ნაბიჯები ნამდვილადაა გათვლილი სამიზნე ცნებებზე, აქტივობებიც სახალისოა, მომეწონა ძალიან! <3

    ReplyDelete
  2. მიზნობრივად გაწერილი აქტივობებია, თემა აქტუალური... წარმატებები! ❤

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

დიფერენცირებული სწავლების ინსტრუმენტები

"სამკუთხა თავსატეხი"